Partneři:

Zebřička - opakovaný problém s vyzobáváním peří

Dobrý den,

předem bych chtěl říci, že mé zkušenosti s chovem zebřiček nejsou nijak obsáhlé a jsem spíše začátečník. Máme zebřičky 2. Samce a samičku zakoupenou ve stejnou dobu a do klece jsme je dali najednou. Ovšem po nějaké době (cca 2 měs.) začala samička mít zdravotní problémy. Seděla dole v rohu klece kinklala se a byla zjevně vyčerpaná. Oči měla zavřené a celý den se téměř nehnula z místa...a pak si začala vytrhávat peří. Začalo to vykusování v oblasti křídel a postupně si je začala vyzobávat i na zádech až na konec i ocasní pera...po 3 dnech už byla zase čilá. Ale zase zhruba po 14 dnech přišlo to samé (peří ji začalo dorůstat a zase si ho vytrhávala) Bohužel za pár dnů zemřela. Jelikož jsem se bál aby sameček nezemřel smutkem okamžitě jsem jel pořídit novou samičku. Když jsme ji dali k samci, trochu ji pokloval, ale za pár minut už spolu "blbli" a jsou kamarádi. Co mě ale dnes vystrašilo nejvíce, byl fakt, že nová samička si začala peří vykusovat také...opět u křídel. Poraďte prosím, mám strach aby nedopadla stejně. Teplotu mají konstatní kolem 20°C v průvanu nejsou, mají svůj pokoj, kde mají klec. Samec je v naprostém pořádku. Napadlo mě jestli ji pera nevykousává on, ale po chvíli jsem ji "načapal" jak si to vykousává sama. Nemůže to mít spojitost s hnízděním? Nebo malá klec? Opravdu nevím co s ní. Budu rád za každou radu! S pozdravem Petr

autor: Petr - vloženo: 01. 04. 2010 13:09
►► [2] Zebřička - opakovaný problém s vyzobáváním peří

Dobrý den, mám podobné problámi že jednou večer si posedává na dně klece, tak jsem ji kápl do zobáčku trochu vody nahřál jsem ji ultralampou a ráno byla v pohodě. Skuste ji nahřát nebo ji dejte nějaká antibiotika pravdě podobně má málo vápníku dejte ji i sépiovou kost.

autor: Šimon Doseděl - vloženo: 01. 04. 2010 20:06
►► [3] Zebřička - opakovaný problém s vyzobáváním peří

Dobry vecer,